Wyjątkową Salę Główną Narodowego Forum Muzyki wypełnią dźwięki kantat oraz motetów autorstwa barokowego mistrza kompozycji – Johanna Sebastiana Bacha. Wieczór rozpocznie zaś Koncert c-moll na obój i skrzypce. Utwory te usłyszymy w wykonaniu znakomitych śpiewaków oraz instrumentalistów Wrocław Baroque Ensemble pod batutą maestra Andrzeja Kosendiaka.
Koncert – reprezentatywny gatunek muzyczny epoki baroku – w twórczości Bacha znalazł wszechstronne zastosowanie. Z jednej strony komponował on bowiem concerti grossi, z drugiej zaś koncerty solowe. Składający się z trzech ogniw Koncert c-moll na obój i skrzypce BWV 1060R powstał prawdopodobnie w czasie, gdy kompozytor przebywał w Köthen, a więc między 1717 a 1723 rokiem. Partytura utworu zaginęła, zrekonstruowano go jednak, opierając się na Koncercie c-moll na dwa klawesyny i orkiestrę BWV 1060 będącym jego późniejszą transkrypcją.
Kantaty zajmują w dorobku artystycznym Bacha równie istotne miejsce, co koncerty. Kompozytor w 1723 roku przyjął posadę kantora kościoła św. Tomasza w Lipsku, co wiązało się z wieloma obowiązkami. Jednym z nich było właśnie pisanie kantat – na każdą niedzielę i każde święto kościelne. I rzeczywiście, kantaty religijne Bacha co tydzień uświetniały nabożeństwa w kościołach św. Tomasza oraz św. Mikołaja. Tylko w pierwszych pięciu latach piastowania funkcji kantora w Lipsku Bach miał napisać około trzystu kantat. Podczas koncertu zabrzmią dwa z powstałych wówczas utworów: Wo gehest du hin? – kantata BWV 166 – oraz Ich habe meine Zuversicht – kantata BWV 188. Repertuar uzupełnią zaś dwa motety: Komm, Jesu, Komm (Przyjdź, Jezu, przyjdź) BWV 229 do tekstu Paula Thymicha, a także Singet dem Herrn ein neues Lied (Śpiewaj Panu pieśń nową) BWV 225 oparty na Psalmach 149 i 150.