Do Narodowego Forum Muzyki powraca Vittorio Ghielmi, wybitny gambista, dyrygent i kompozytor, który ze względu na doskonały warsztat oraz wirtuozerię porównywany jest do legendarnego amerykańskiego skrzypka Jaschy Heifetza. Podczas koncertu poprowadzi Wrocławską Orkiestrę Barokową, przybliżając przekrój dzieł francuskich twórców doby baroku.
Les élémens jest ostatnim dziełem z katalogu francuskiego skrzypka i kompozytora Jeana-Féry’ego Rebela, słynnego potomka Jeana Rebela – tenora na dworze Ludwika XIV. Utwór ten to w istocie balet skomponowany na zespół instrumentalny, przy czym otwiera go intrygująca introdukcja Le cahos. Kompozytor już od najmłodszych lat uznawany był za cudowne dziecko, później trafił natomiast pod skrzydła wielkiego skrzypka, śpiewaka, dyrygenta i kompozytora Jeana-Baptiste’a Lully’ego. Działalność Lully’ego od 1653 roku koncentrowała się wokół służby na dworze Króla Słońce. Pisał wówczas muzykę do baletów, ale skłaniał się także ku nowym gatunkom. We współpracy z Molière’em powstała satyryczna komedia baletowa Mieszczanin szlachcicem. Podczas koncertu zabrzmi taneczne Canarie ujęte w partyturze dzieła. Do uczniów Lully’ego należał również Marin Marais, znamienity gambista, którego kompozycje zabrzmią tego wieczoru. Styl Marais'go często porównywany był z twórczością innego dworskiego artysty, instrumentalisty o wyjątkowej wirtuozerii – Antoine’a Forqueraya. Uznawani byli za rywali złotej ery francuskiego baroku, przy czym grę Marais'go często określano jako anielską, z kolei w Forquerayu dopatrywano się iście temperamentnego, diabelskiego pierwiastka. Podczas koncertu ich wybrane dzieła wykonają muzycy Wrocławskiej Orkiestry Barokowej z Ghelmim na czele, odkrywając tożsamość artystyczną wspomnianych twórców.
W kulturze muzycznej Francji postać Jeana-Philippe’a Rameau zajmuje miejsce szczególne –na przestrzeni lat spełniał się on zarówno jako teoretyk, jak i kompozytor. Bez wątpienia był najważniejszym twórcą operowym pierwszej połowy osiemnastego stulecia we Francji. Dzieła tego gatunku, które wyszły spod jego pióra, m.in. Hippolyte et Aricie, Les Boréades, Les Indes galantes, i opery-balety: Le temple de la Gloire oraz Les Fêtes d’Hébé, zabrzmią we fragmentach, ukazując bogactwo kryjące się w twórczości Rameau.